Emner

onsdag den 27. april 2011

Farve- og photoshop forløb

Alle billederne kan ses i støre
størrelse hvis man dobbelt 
klikker på dem

Farve trekanten.



det første vi tog huld på i dette indlærings forløb var farve trekanten, jeg syns det var fedt at starte helt fra bunden og erhverve nogle stabile grundprincipper om hvor farverne ligger i forhold til hinanden og hvad man skal blande for at få forskellige farver



Farver lysnet.


den næste opgave bestod i at tage farverne fra farve trekanten og lysne dem op med hvid for at få et skema over disse nuancer


Farver brækket/mørknet

I denne del skulle vi så langsomt blande lidt sort i vores farver for at mørkne dem, et men var dog at når man bruger sort så bliver farverne lidt grumsede


Nabo Farver


I denne opgave skulle vi så male nogle billeder med brug af max 4 farver fra trekanten og de skulle ligge vedsiden af hinanden, var fedt at se hvordan ens billede ligesom harmonerede med sig selv :)


Fladekontrast

 
Her lærte vi så at nogle farver står stærkere ud alt efter hvilken baggrundsfarve man har.


 

Nøj og ad farver

Denne opgave havde til fordel at gøre os klar over hvilke farver vi kunne lide og ikke kunne lide, dette var så man blev mere opmærksom på at man måske pludselig uden at vide af hvorfor ikke mere kunne lide sit billede man er igang med at male. Og åbenbart kan det omhandle at man kommer til at bruge en farve man ikke kan lide.



Farve efterligning



I dette tilfælde skulle vi øve os i at ramme samme farver fra et billede vi syns om.
var meget sjovt at arbejde med syns det gav en bedre forståelse af hvordan man skulle blande sine farver for at få noget bestemt.


Katoffeltryk





I denne den af forløbet skulle vi lave kartoffeltryk til tekstur i photoshop
lavede derfor lidt forskelige tryk og afprøvede lidt forskelligt.
med farver, overskydende maling med tryk i, blæk osv



ThumbNails


Her efter kom jeg frem til 5 små idér som jeg tegnede på thumbnails 
og gav dem en tittel hver til inspiration. til sidst valgte jeg så 1 ud af de 5 som jeg ville udføre 


Grå toner
Eller som i dette tilfælde kaffe toner :D efter at have valgt en thumbnail idé tegnede jeg den lidt støre og afprøvede lys og skygge i mit billede for at se kontraster i selve billede


Farve prøve.
Efter at have malet med kaffe gik jeg så videre til at lege med farver for at finde ud af hvilke farver jeg ville have i mit billlede.


støre sketch til photoshop

Lavede så en støre sketch til optegning inde i Photoshop.



Farve lægning






Ingen kommentarer:

Send en kommentar